Zelfs de meest succesvolle bedrijfsideeën komen niet zomaar van de grond. Zonder naamsbekendheid en een onderscheidende marketingstrategie zullen fantastische bedrijfsconcepten geen voet aan de grond krijgen. Helemaal wanneer je een online bedrijf runt, moet je ervoor zorgen dat je voorop loopt en jouw publiek betrekt op een manier die jouw merk bestendigt. Dat is de reden waarom ondernemers de beste online marketingmogelijkheden moeten toepassen. In deze blog hebben we er 4 voor je op een rijtje gezet.
1. Voeg meer waarde toe aan producten en diensten met jouw marketinginspanningen
Het toevoegen van extra waarde met behulp van je marketingactiviteiten is een geweldige manier om merkbekendheid en -loyaliteit onder jouw doelgroep te vergroten. Dit betekent dat het belangrijk is om te meer te communiceren dan de werkelijke intrinsieke waarde van jouw product of dienst, en dat behoeft overtuigende marketinginspanningen.
Dit kan vele vormen aannemen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan het aanbieden van loyaliteitskortingen voor vaste klanten of gratis promotieartikelen voor nieuwe klanten. Bedrijven richten zich bovendien steeds meer op het creëren van digitale leadgeneratie middels content die inspeelt op de problemen, uitdagingen en behoeften van de doelmarkt, zoals whitepapers, (video-)blogs, webinars en gratis tests. Op deze manier kun je een nog tastbaarder waardevoorstel realiseren.
2. Speel in op de personalisatie van je marketingactiviteiten
Vandaag de dag is het zo goed als een vanzelfsprekendheid geworden om jouw digitale marketinginspanningen te personaliseren. Het belang van personalisatie is groot, want consumenten zijn op zoek naar inhoud die bij hen past. Bovendien is het een uitstekende manier om je te onderscheiden van de concurrentie.
Je kunt hierbij denken aan het personaliseren van jouw webinhoud op basis van eerder verzamelde informatie over jouw bezoekers. Een bestaande lezer kan bijvoorbeeld een andere homepage te zien krijgen dan een bezoeker die jouw webpagina nog nooit heeft bezocht. Dit biedt geweldige kansen om de relevantie van jouw boodschap voor jouw publiek te verhogen.
3. Maak gebruik van de kracht van lokale SEO
Zoek-optimalisatie is de laatste jaren veel verder geëvolueerd dan de algemene rangschikking van zoekresultaten en is een onmisbaar onderdeel van de online marketingstrategie geworden. Google is constant op zoek naar manieren om nog relevantere zoekresultaten te creëren, en daar kan jouw bedrijf op inspelen. Een succesvolle SEO-strategie kan ervoor zorgen dat jouw belangrijkste doelgroep je beter kan vinden wanneer ze zoeken naar wat je te bieden hebt.
4. Aan de slag met conceptontwikkelaars en marketingstrategen
Wil je ervoor zorgen dat je jouw doelgroep op verschillende marketingkanalen optimaal weet te bereiken, dan kun je marketingexpertise inschakelen door onlinemarketing.nl te bezoeken. Hier vind je niet alleen een uitgebreide database van marketingresources, tools en tips, maar heb je ook de mogelijkheid om te starten met uiteenlopende online marketingtrainingen en kun je zelfs jouw marketingactiviteiten uit laten besteden aan hét marketingbureau dat past bij jouw merk!