Univé, werkend als vereniging zonder winstoogmerk, is een coöperatieve verzekeraar. Doorgaans zijn klanten van Univé ook lid van de vereniging. De hoofdvestiging van Univé is gehuisvest in Assen, maar daarnaast heeft de verzekeraar nog zo’n 150 andere vestigingen. Univé heeft ongeveer 2800 medewerkers verspreid over heel Nederland. Univé heeft een vrij lange geschiedenis. Haar eerste online verzekering werd al afgesloten in 1997.
Dit was een bromfietspolis. De algehele geschiedenis van het bedrijf gaat echter terug tot 1794, toen de Onderlinge Waarborgmaatschappij Univé Noord Groningen B.A. werd opgericht. In mei 2007 is Univé gefuseerd met VGZ, IZA Zorgverzekeraar en Trias. De gezamelijke naam is Uvit, naar de beginletters van de deelnemers. In December 2011 is Uvit opgesplitst in een zorgbedrijf en een schadebedrijf.
Waarom kiezen voor Univé?
Univé legt er de nadruk op dat de consument bij de verzekeraar een totaalpakket van verzekeringen af kan nemen: zowel zorg-, schade- en levensverzekeringen worden aangeboden. Hiermee heb je dus, als je wilt, alles op één plek verzekerd. Dat is wel zo overzichtelijk. Het Premie Voordeel Plan geeft extra kortingen wanneer meer verzekeringen zijn afgesloten. Deze kortingen kunnen oplopen tot 15% per jaar. Naast dat je een verzekering hebt bij Univé ben je ook lid van Univé. De slagzin ‘Zo plukt ú de vruchten van Univé’ komt hier tot uitting, omdat de verzekeraar niet naar winst streeft maar als uitgangspunt heeft dat positieve resultaten worden vertaald in winstuitkeringen, premiekortingen en verbeterde producten.
Contact opnemen met Univé
Je kunt bij Univé eenvoudig kijken waar het dichtstbijzijnde kantoor te vinden is. Hier kun je terecht voor meer informatie. Daarnaast is op de website eenvoudig een afspraak te maken met een adviseur en kun je de verzekeraar mailen. Ook waar je wijzigingen aan kunt geven en schade kunt melden is daar te vinden. Een algemeen telefoonnummer is niet te geven, omdat Univé graag heeft dat je direct met een regionaal kantoor contact opneemt.